Annem Hakkında Her Şey Film Yorumu, Neden Bu Filmi Çok seviyorum ?

Annem Hakkında Her Şey Film Yorumu, Neden Bu Filmi Cok seviyorum ?

1990’ların sonundaki Pedro Almodovar, bir zamanlar seks ve ilişkiler konusundaki tuhaf ve sıra dışı görüşleriyle izleyicileri meşgul eden yönetmendi. Ama artik karsiminzda yeni bir Almadovar var. Bu yeni, daha nazik, daha nazik Almodovar, olay örgüsü ve karakter gibi geleneksel film öğeleriyle daha çok yakindan ilgileniyor ve izleyicilerini şok etmeye daha az kararlı.

Bir zamanlar Almodovar filmlerini tanımlayan özellikler, arka planda kalan unsurlar haline geldi – hala mevcut, ancak kısma atılmadı. Annem Hakkında Her Şey, Almodovar’ın bu ılımlı tarzı uyguladığı ve yapımcının olgunlaştığından şüphe duyanlara bile kanıtladığı üst üste üçüncü film. The Flower of My Secret’da biraz uğraştıktan sonra, Almodovar 1997’de Live Flesh ile güçlü bir şekilde geri döndü. Son filmi Annem Hakkında Her Şey, jüri dışındaki herkesin Altın Palmiye kazanması gerektiğini düşündüğü 1999 Cannes Film Festivali‘nin hit filmiydi. Almodovar’ın bugüne kadarki en başarılı filmi olduğunu kanitiliyor.

Annem Hakkında Her Şey gercek, epik bir melodram ama yesilcam usulu degil

Hassas, duygusal olarak gerçek melodramlar ile sizi aglamaya zorlayanlar arasındaki farkı tanımlamak zor değil. Her şey iki temel özelliğe bağlıdır: inandırıcı karakterler ve akıllı bir senaryo. Ayni sezonda sinemalarda izledigimiz Stepmom ve Patch Adams gercek duygudan yoksu ve seyircilere ” Hadi aglasana “ demenin otesine gecemediler.

Ancak Annem Hakkında Her Şey gibi güçlü filmler gercek duygusalliga bolca sahip. Buradaki hikaye taze ve etkili bir şekilde ilerliyor, güçlü bir şekilde gerçekleştirilmiş bir kahramanı içeriyor ve birkaç beklenmedik yoldan geçiyor. Sonuç olarak, bu filmi izlemek tamamen tatmin edici bir deneyim.

Annem Hakkında Her Şey Filminin konusu nedir ?

Film, Esteban’ın (Eloy Azorín) 17. doğum gününü kutlamak üzere olduğu Madrid’de başlıyor. Yetişkinliğin eşiğinde, Esteban başarılı bir yazar haline geliyor ve günlüğüne annesi Manuela’nın (Cecilia Roth) ona hiç tanışmadığı babasının hikayesini anlatmasını istediğini not ediyor. Esteban duygularını ona açıkladıktan sonra, Manuela ona söylemeye söz verir, ancak eline fırsat bulamadan bir trajedi yaşanır. Hayran olduğu bir yıldızın imzasını almak için bir taksinin peşinden koşan Esteban’a bir araba çarpar ve ölür. Kederli bir Manuela daha sonra Madrid’den Esteban’ın hamile kaldığı Barselona’ya seyahat etmeye, eski kocasını bulmaya ve ona hiç bilmediği oğlunun öldüğünü bildirmeye karar verir.

Film Halen Modern Bir Film

Almodovar, Annem Hakkında Her Şey’in karakterlerinden bazıları için her zamanki degisik ve tuhaf cizmis. Ne de olsa filmde hamile bir rahibe ve bir çift yarı erkek/yarı kadın var. Ancak Almodovar, bu bireylerin tuhaf özelliklerini vurgulamak yerine onların insani yonleri uzerinde yoğunlaşıyor. Karikatürize degiller ; empati duymaya değer hayatin icinden insanlar. Bu filmdeki her ilişki, katılımcıları kim olursa olsun, özenle ince ince orulu. Yönetmen bu calismada İspanya’nın en iyi yeteneklerini bir araya getirdi. Her ikisi de Almodovar’ın geçmiş çalışmalarının emektarları olan Penelope Cruz ve Marisa Paredes, karakterlerine hayat veriyor.

Cruz, her zamanki gibi, son derece sevimli ve Paredes, Huma’ya bir sertlik ve dünya yorgunluğu karışımı getiriyor. Başarılı olabileceğini anladığı, ancak bir süre başarı elde ettikten sonra artık bunu fark etmediğiniz, özellikle dokunaklı bir sahne var. Ancak, Annem Hakkında Her Şey’in en önemli parçası kesinlikle Cecilia Roth. Almodovar onu daha önce birkaç kez calismıştı ama hiç bu kadar basarilı bir calismalari olmamıştı.

Görsel açıdan bakıldığında, film, ilginç desenler, parlak renklerin yönetmenin Almadovarin tarzi zaten. Kırmızı elbiseler, sarı masalar, turuncu gömlekler vs. var. Ayrıca tünelden geçen bir tren ve Huma’nın dev yüzünün önünde duran Manuela gibi çok sayıda çarpıcı görüntü var. Tematik olarak, Almodovar hem “Arzu Tramvayı” hem de Eve Hakkında Her Şey‘e birden çok kez atıfta bulunuyor. Bu nedenle, Annem Hakkında Her Şey zarif bir şekilde kurgulanmış bir melodram olarak görülebilse de, daha derine inmek isteyenler için ortaya çıkarılacak başka zenginlikler de var. Almodovar için bu bu filmle, hareketli kariyerinin en son zirvesini temsil ediyordu. 1999’un en iyi sinema filmlerinden biri oldugu kadar modern sinemanin da mihenk taslarinda bir. Hadi bir gezi onerisi vermeden gecmeyeyim. olur da yolunuz Madride’e degilde Barselonaya guzerse bir tarla iki kus vurun Avrupa’nin en kucuk ulklerinden andorraya gidin. andorra gezilecek yerler icin linke tiklayin.

iyi seyirler

Dilek

One thought on “Annem Hakkında Her Şey Film Yorumu, Neden Bu Filmi Çok seviyorum ?

Add yours

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Ben Gördüm

PANAYIRDAKİ CİNAYET

campogeno

jeder tag ein anderes datum

Andrew's View of the Week

Andrew's view of the world in poetry, prose, and pictures

Nasil Gezdim?

Alternatif Gezi ve Seyahat Rehberi

Lebaleb Bi Blog

Hayata Bi Çelme Tak

The Atavist Magazine

Hayata Bi Çelme Tak

Create your website with WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: